Конспект урока в 4 классе по теме: «Животные»

Тема: “Animals”.

Тип урока: урок систематизации и обобщения знаний

Планируемые результаты:

Предметные: систематизировать и обобщить имеющиеся у учащихся знания по данной теме; развивать навыки аудирования, чтения, говорения и письма; на базе имеющихся знаний, умений, навыков, обогащать словарный запас учащихся по теме “Animals”; развивать грамматические навыки.

Личностные:

развитие мотивации, желания осваивать разные виды деятельности

участие в творческом созидательном труде

умение работать в группе

Метапредметные:

Регулятивные УУД: уметь определять и формулировать тему и задачи урока; уметь планировать свою деятельность в соответствии с поставленной задачей; развивать мыслительные навыки: обобщение, систематизация, логическое и образное мышление;

Коммуникативные УУД: уметь слушать и понимать речь других; осуществлять совместную деятельность в группах;

Познавательные УУД: формировать познавательные умения- задавать вопросы и отвечать на них, доказывать, рассуждать;развивать познавательные процессы- память, воображение;

Педагогические задачи урока: создать условия для повторения и привести в систему ранее изученный материал; совершенствовать навыки говорения (пения) на английском языке; способствовать формированию целостного представления о мире животных, воспитывать доброту и любовь к окружающему миру; развивать учебно- познавательный интерес;

Используемые технологии,элементы технологий:

элементы интерактивной технологии

технология учебно- игровой деятельности;

здоровьесберегающая технология;

ИКТ

Межпредметные связи:окружающий мир, музыка, русский язык

Ресурсы: доска,ноутбук, презентация, наглядный материал (комплект карточек с изображением животных), Аудио запись песни «Old Mc Donald had a farm», диск “Fun for Movers” Раздаточный материал: текст песни «Old Mc Donald had a farm», карточки с грамматическим и лексическим материалом.

Материалы учебных пособий: Cathy Lawday “Get Set Go3!” (Student’s book, cd), Oxford, Anne Robinson “Fun for Movers”, Cambridge, Michael Mc Carthy, Felicity O’Dell “English Elementary in Use”, Cambridge.

Организация пространства: фронтальная, индивидуальная, групповая работа.

Оформление доски: цветные магнитные буквы, иллюстрации животных.

ХОД УРОКА

1. Организационный момент

The pupils are taking their seats at their desks.

Teacher: Good morning, boys and girls! I want you to guess the theme of our lesson today. I’ll give you the description of different objects and you’ll write down the first letters of it and find out the theme of our lesson.

A – the first letter of the alphabet
N – the number that goes before ten
I – delicious cold dessert that we like in summer
M – Small grey creature that likes cheese
A – round in different colours and tasty
L – fruit that we put in the cup of tea
S – in the morning we see it in the sky

Teacher: Now, tell me what is the theme of our lesson today?

Students: Animals.

Teacher: Well done, what will we do during our lesson?

Students give their own answers.

Teacher: Well, many people picture something furry with four legs and a tail. Some animals do have fur but others have smooth skin. Many have legs, but some have none. Some do not have a brain or even a head. Some animals are big and others are tiny. There are millions of kinds of animals living all over the world. They live in water, land, underground and in the air.

Монолог учителя сопровождается слайдами ( презентация в  PowerPoint).2

2. Работа с учебником

Teacher: Please, open your student’s books on page 25. Look at the board. Do you see the new words?

На доске выписаны новые слова с переводом (можно растолковать значение слов на английском языке), которые встретятся в тексте. Учащиеся выписывают их в словарь и повторяют за учителем. Слушают рассказ два раза. Ичитаютегопоролям.

Teacher: Now, my dear friends answer my questions about the text. Which animal does Helen like?
Students: She likes cats.
Teacher: Does Adam like parrots?
Students: Yes, he does.
Teacher:  Who doesn’t like cats? And why?
Students: Echo doesn’t like cats. Because Tabby is always chases him.
Teacher: Ok, now let’s listen to the tape and repeat the names of the animals.

3. Изучение нового материала: учитель делит ребят на группы по 4 человека.

Звучат названия животных (ant, bear, bird, camel, chimpanzee, elephant frog, giraffe, goat, kangaroo, lion, monkey, parrot, penguin, snake).

Teacher:  Well-well, time for a game. You will get two cards with the name of the animals. In the first card put the missing letter in the gap. In the second, change the letters to get the name of the animal.

Каждая группа получаеm по 2 карточки с названиями разных животных. В первой карточке ребята должны вставить пропущенные буквы. Во второй, поменять буквы местами, чтобы получилось животное.

Card 1.

  1. _nt (ant)
  2. _i_d (bird)
  3. C_m_l (camel)
  4. Ch_m_anze_ (chimpanzee)
  5. _le_ha_t (elephant)
  6. G_at (goat)
  7. K_ngaro_ (kangaroo)
  8. P_nqu_n (penguin)

Card 2.

  1. naske (snake)
  2. torpar (parrot)
  3. kyomen (monkey)
  4. feragif (giraffe)
  5. reba (bear)
  6. gofr (frog)
  7. noli (lion)

Результаты вывешиваются на доске для проверки.

4. Музыкальная минутка

Teacher: Let’s have a music brake. I know that you like to sing songs and now you will listen to the song “Old Mc Donald had a farm”. Complete the gaps of this song with the words you hear and sing it.

Звучит песня, ребята вписывают пропущенные слова (названия животных). Мыпроверяемихипоемвместе.

Old Mс Donald

Old MacDonald had a farm,
Ee I ee I oh!
And on that farm he had some ________ (chicks),
Ee I ee I oh!
With a chick-chick here,
And a chick-chick there

Here a chick, there a chick,
Everywhere a chick-chick
Old MacDonald had a farm
Ee I ee I oh!

Old MacDonald had a farm,
Ee I ee I oh!
And on that farm he had some ________ (ducks),
Ee I ee I oh!
With a quack-quack here,

And a quack-quack there
Here a quack there a quack,
Everywhere a quack-quack
Old MacDonald had a farm
Ee I ee I oh!

Old MacDonald had a farm,
Ee I ee I oh!
And on that farm he had a ________ (horse),
Ee I ee I oh!

With a neah-neah here,
And a neah-neah there
Here a neigh, there a neigh,
everywhere a neigh neigh

5. Изучение нового материала (продолжение)

Teacher: It’s time for Fun. Open your books “Fun for Movers” on page 4. Look at the first exercise and let’s do spelling one by one.

Учащиеся поочереди называют животное по буквам английского алфавита и записывают их под диктовку.(Bear, bat, rabbit, kangaroo, fly, dolphin, panda, whale, parrot, shark, lion, crocodile)

Teacher: Ok, now, let’s listen to the disc and write the animals in the gaps.

Звучат предложения, дети их переводят и вписывают названия животных.

  • It has a tail, likes catching mice and sounds like “hat” (cat)
  • It lives in the sea and sounds like “park” (shark)
  • It’s green, jumps very well and sounds like “dog” (frog)
  • It sings, sometimes lives in a cage, and sounds like “word” (bird)
  • It eats grass and sounds like “now” (cow)
  • It’s always hungry has a little bears and sounds like “boat”(goat)
  • It doesn’t have legs and sounds like “cake”(snake)
  • It flies at night and sounds like “pat” (bat)
  • It’s very big, swims in the sea and sounds like “tail” (whale)
  • It’s very small, eats cheese and sounds like “house” (mouse)

6. Обучающая игра : каждая команда получает конверт с заданиями на карточках:

Teacher: Let’s play. Answer the questions when you catch your envelopes:
Card 1: Which animals live in the sea?
Group 1: shark, dolphin, whale, fish.
Card 2: Which animals live in the jungle?
Group 2: panda, parrot, snake, monkey, chimpanzee.
Card 3: Which animals live on a farm?
 Group 3: rabbits, goats, cows, horses.
Card 4: Which animals can swim?
Group 4: whale, dolphin, shark, crocodile, penguin.
Card 1: Which animals can fly?
Group 1: bat, parrot, fly, bird.
Card 2: Which animals can run?
Group 2: rabbit, lion, bear, elephant.
Card 3: Which animals have got a tail?
Group 3: camel, chimpanzee, elephant, giraffe, goat, kangaroo etc.
Card 4: Which animals are big?
Group 4: bear, elephant, whale.
Card 1: Which animals are small?
Group 1: bird, frog, bat.
Card 2: Which animals do you like?
Group 2: give their own answers.
Card 3: Which animals are you afraid of?
Group 3: give their own answers.

Card 4: Which animals are domestic?

Group 4: give their own answers.

 

Каждой группе раздаются карточки, на которых изображена таблица и список животных, которую нужно заполнить. На усмотрение учителя, колво животных может варьироваться.

Teacher: Now, look at the card you have on your desks and complete it.Animal (e.g. squirrel), Food (nuts    ), Shelter (trees ), Space ( forest ).

Результаты вывешиваются на доске и презентуются командой.

7.Итог урока

Teacher: It’s a pity that our lesson is almost over. I’ve enjoyed our work today so much. You’ve been so good students and I’m proud of you.

8. Домашняя работа

And here is your home task. I want you to do the project “My favourite animal” for the next class. Please, draw a picture of the animal you like and write about it. Thank you and have a good day. Bye-bye, my dear friends.